Explorers

De Explorers, de groep tussen de 15 en 18, komen bij elkaar op vrijdag van 20.00 – 22.00 uur. Explorers leren om zelfstandig te zijn en ontwikkelen kennis en vaardigheden.

Bij de Explorers heb je geen leiding, wat een hele sprong is na de bevers, welpen en scouts, waar de programma’s elke week voor je werden gemaakt. In deze groep organiseer je zelf het programma. Er is wel begeleiding, die zorgen dat elk programma goed is. Programma’s hebben altijd te maken met scouting, en er zit dus ook altijd een thema aan. Deze thema’s zijn dan bijvoorbeeld: buitenleven, veilig & gezondheid, internationaal, identiteit en meer. Zoal hebben we bijvoorbeeld een fietstocht, een kookavond, een spellenavond en een bosavontuur gehad. Als Explorers is er ook de keuze om op extra activiteiten van de scouting te gaan, zoals Chillwell en Exploweekend. Dit zijn alle twee activiteiten die het hele weekend duren. Op kamp hebben we ook eigen activiteiten. Het geld voor de wekelijkse activiteiten Zo is er bij het groot weekend de keus om groepjes jongeren te begeleiden tijdens het weekend, of om zelf iets te verzinnen om te doen. Het zomerkamp is bovendien volledig afgezonderd van de rest. De Explorers organiseren zelf de activiteiten, het vervoer, het eten en de plaats van hun zomerkamp. Om te zorgen dat alles betaald kan worden, doen we verschillende klusjes, die soms binnen de scouting zitten, zoals helpen met wafels bakken voor een wafelactie. Soms liggen deze klusjes ook buiten scouting, zoals jassen aannemen en ophangen bij een evenement, of reclame bezorgen voor buurtfeesten. Het geld dat we hierbij verdienen gebruiken we om de extra activiteiten mee te betalen.

Hebben we je interesse gewekt? Kom gerust een avond meekijken! Wil je via mail contact opnemen met de Explorers, mail dan naar explorers@scoutingheer.nl.