Roverscouts

Roverscouts zijn in de leeftijd van 18-21 jaar. Het is de laatste groep waarin een lid nog jeugdlid is. Daarna kunnen ze doorgroeien als vrijwilligers bij de vereniging. De roverscouts draaien groep op vrijdag vanaf 20.00 tot einde activiteit.

Onze vereniging heeft pas sinds seizoen 2017 – 2018 roversscoutgroep. Dat betekent dat de startende roverscouts zich hebben moeten verdiepen in het roversscout zijn. Als groep hebben ze zoals andere groepen dat wel hebben, geen leiding meer. Ze werken met een adviseur, waar ze altijd bij terecht kunnen als ze hulp nodig hebben. Net als bij de explorers zijn de roverscouts zelf verantwoordelijk voor de invulling van het programma. Super gaaf toch? Denk hierbij aan; hike’s, pizza’s bakken op een eigengemaakte oven, spectaculaire sjorconstructies maken en nog veel meer leuks! De uitdaging bij de roversscouts zit hem niet meer in het leren sjorren of leren vuur maken. Dit is ondertussen appeltje eitje voor hen. Zij zullen als groep gaan leren hoe we meer in de vereniging betrokken kunnen worden. Maar niet alleen in de vereniging, ook is het doel om op regionaal gebied, nationaal en misschien wel internationaal gebied actief kunnen worden als scout en hier ook veel van te leren. Na de roversscouts komt het pad van scouting voor hen ten einde. Scouting is een uitdaging! In die uitdaging van je 6e tot je 21e levensjaar leer je op verschillende gebieden meer over jezelf en anderen. Scouting is meer dan alleen knopen leggen dus! Na de roversscouts is de keuze: blijven ze actief binnen scouting? (Tuurlijk!), of stoppen ze ermee. Heel veel leermomenten zullen beleefd worden in de roversscouts periode maar boven alles heel veel plezier!

Heeft dit verhaal je aangesproken? De roverscouts verwelkomen je graag! Wil je direct contact opnemen met de roverscouts? Dan kan via roverscouts@scoutingheer.nl