Inschrijven evenement

Bij Scouting Anne Frank – St. Jan gebruiken we de evenementenmodule binnen Scouts Online (SOL) voor onze evenementen. (B.v. Weekenden, kampen) Dit geeft voor onze vrijwilligers een grote administratieve verlichting. We hebben automatisch een overzicht van wie er meegaat, annuleert en wie heeft betaald en wie nog niet. Vanaf nu heb je het inschrijven, annuleren en de keuze hoe te betalen zelf in de hand.

Mogelijkheid 1:

Link via de e-mail
Het is mogelijk dat je van Scouting Heer een e-mail krijgt met een link om in te schrijven. Je komt direct op het inlogscherm. Heb je al inloggegevens, log dan in. Heb je nog geen inloggegevens, dan kun je deze eenvoudig aanvragen. Na het inloggen kom je direct op het juiste formulier en kun je de inschrijving afronden.
Voor verdere informatie lees verder na mogelijkheid 2.

Mogelijkheid 2:

Via Scouts Online inschrijven
Ga naar https://sol.scouting.nl/
Heb je al inloggegevens, log dan in. Heb je geen inloggegevens, dan kun je deze eenvoudig aanvragen.
Als je ingelogd bent, klik dan op: Mijn Scouting > Spel > Inschrijven evenementen

Hierna klikt u op bereik. De groepsactiviteiten van Scouting Anne Frank – St. Jan staan nu bovenaan.
Vervolgens klikt u op naam de gewenste activiteit, bijvoorbeeld zomerkamp.

Op de volgende pagina vinden jullie informatie, contactgegevens en het formulier om in te schrijven. Druk op het juiste formulier.

Nu kunt u, in dit geval, het inschrijfformulier invullen.

Bevestiging en informatie voor de ouders / verzorgers

Op het e-mailadres wat in Scouts Online geregistreerd staat, ontvangen het lid en de ouders/verzorgers een bevestigingsmail.
Zorg dat de gegevens kloppen in Scouts Online, anders mis je informatie via de e-mails.

Factuur

De factuur van de activiteit kunt u vinden bij:
Mijn scouting > Financiën > Mijn facturen.

Op de factuur vind je ook de data van afschrijving (bij incasso) of de uiterste betaaldatum en naar welk IBAN nummer (Bij handmatige overschrijving)

Controleer en/of wijzig je inschrijving

Wil je nalezen of het allemaal goed is gegaan. Of je inschrijving wijzigen of annuleren?
Ga dan naar Mijn Scouting > Spel > Mijn inschrijvingen

Vragen?

De stafleden van de speltak kan je vast verder helpen of stuur een mail naar webmaster@scoutingheer.nl