Geschiedenis

De geschiedenis van onze vereniging gaat meer dan 75 jaar terug. In 1936 werd er in Heer een jongensgroep opgericht onder de naam St. Jan en in 1945 een meisjesgroep onder de naam Bernadettegroep, die naderhand omgedoopt werd tot scouting Anne Frank. In 2007 werd het idee geopperd om van beide scoutinggroepen één vereniging te maken. In 2008 werd dat een feit onder de naam scouting Anne Frank –St. Jan Heer. Sindsdien is onze vereniging een gemengde groep bestaande uit bevers, welpen, scouts en explorers in de leeftijd van 5 tot 18 jaar. Onze vereniging is een jeugd-en jongerenorganisatie die zorgt voor een leuke en spannende vrijetijdsbesteding. Wij bieden ieder jeugdlid een veilige en leerzame speelomgeving aan en uitdagende activiteiten.