Bevers

Bij de bevers (5-7 jaar), die samenkomen op vrijdagavond van 18.30 tot 20.00 uur, ligt de nadruk op het spelen en leren in de natuur in het thema van het dorp Hotsjietonia. Ze doen samen met andere kinderen leuke spelletjes in een veilige omgeving waar ze hun fantasie goed kunnen gebruiken.

Bij de bevers hebben we een leuk “leermaatje” genaamd Stuiter. Dit is een “voorbeeld”bever die ons leert wat het is om een bever te zijn. Scouting betekent uitdaging en voor bevers is dit een hele ontdekkingsreis. Stuiter leidt de bevers rond in het dorp Hotsjietonia en laat hen kennis maken met de verschillende spelfiguren die ieder weer gekoppeld zijn aan activiteitengebieden. Er zijn 8 activiteitengebieden, waarvan er één Expressie is. De spelfiguren Keet en Fleur Kleur zijn heel belangrijk voor dit activiteitengebied. Zo is Bas Bos weer gekoppeld aan het activiteitengebied Buitenleven. De kennismaking met de activiteitengebieden is een grondlegger voor de verdere carrière als scout. Iedere volgende speltak werkt met dezelfde 8 activiteitengebieden steeds passend bij het niveau en de leeftijd van de kinderen. Op die manier groeien ze in hun persoonlijke ontwikkeling.

Maak daarnaast ook kennis met Meneer Bever. Hij gaat iedere week uit logeren bij één van onze Bevers en neemt dan zijn logeerkoffertje mee. In dat koffertje zit van alles leuks om kennis te maken met Scouting en de Bevers: stickers, kleurplaten, een vriendenboekje en een memoriespel. En we hopen natuurlijk dat Meneer Bever heel veel nieuwe vriendjes en vriendinnetjes maakt die ook graag Bever willen worden!

En ken of heb jij kinderen in de leeftijd van 5-7 jaar die misschien wel eens bij ons willen komen kijken? Ze zijn van harte welkom op vrijdag van 18.30-20.00 uur.

Voor ouders

Onze Bevers hebben een eigen Whatsapp groep waarin regelmatig foto’s en verhalen worden geplaatst over alle belevenissen. In deze groep zitten alleen ouders van onze Bevers.

Voor alle vragen over de bevers, het programma en de opkomsten, kun je contact opnemen met de leiding via e-mailadres: stuitertjes@scoutingheer.nl