Samen spelen

Wist je dat Scouting Nederland de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland is, met meer dan 100.000 leden?

Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. Niet voor niets ins de slogan: Laat je uitdagen!

Scouting is veel meer dan het doen van activiteiten in het bos, op het water of in het park. Het Scoutingspel is gebaseerd op de spelvisie SCOUTS en het spelaanbod is uitgewerkt in activiteitengebieden, steeds passend bij het niveau en de leeftijd van de kinderen. Op die manier groeien ze in hun persoonlijke ontwikkeling. Binnen elk activiteitengebied zijn er voor alle speltakken leuke, leerzame en uitdagende activiteiten te bedenken. Ook de staf van Scouting Anne Frank – Sint Jan organiseert haar activiteiten op basis van deze spelvisie. In elke speltak worden de kinderen daarnaast voorbereid op het doorstromen naar de volgende speltak. Dit noemt Scouting Nederland de doorlopende leerlijn.

Kijk voor meer informatie gerust eens rond op de website van Scouting Nederland: www.scouting.nl